Ben je ergens heel tevreden over, of juist niet? Dan horen we dit graag!
Je kunt hiervoor het klachten- en geschillenformulier gebruiken. Het formulier komt terecht bij het Klachtenpunt. Wij laten je weten dat we het formulier hebben ontvangen en geven een korte uitleg over wat er daarna gebeurt.
Op het (klachten- en geschillen)formulier staat aangegeven welke meldingen je kunt indienen:
Een compliment of idee ter verbetering spreekt voor zich. Voor de overige meldingen kun je de infographic bekijken voor de stappen die volgen na het indienen van jouw melding. Ook zie je wie de melding kan indienen en waartegen en welke termijnen gelden.
We gaan zorgvuldig om met je melding en behandelen deze vertrouwelijk. De door jou ingevulde gegevens gebruiken we alleen voor het afhandelen van de melding.
Als iets niet naar jouw wens verloopt, dan gaan we graag eerst met je in gesprek om te kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen. Dat scheelt vaak een hoop tijd en (ingewikkelde) procedures. Voordat je het (klachten- en geschillen)formulier invult, kun je als student bijvoorbeeld eerst in gesprek gaan met je studieloopbaanbegeleider, een docent of een opleidingsmanager. Als medewerker van het Nova College kan dit een collega of een leidinggevende zijn. Ook als je eenmaal jouw melding via het formulier hebt ingediend, blijft het altijd mogelijk om in gesprek te gaan.
Studenten kunnen de klacht-, bezwaar- en beroepsprocedure doorlopen. Voor medewerkers, vrijwilligers en derden geldt alleen de klachtenprocedure.
Voor een volledige uitleg van alle processen en wat je precies van het Klachtenpunt kunt verwachten, verwijzen wij je graag naar het Reglement klachten en geschillen.
Op het Nova College inspireren en informeren wij onze (aspirant) studenten, hun ouders, decanen en (toekomstig) stagebedrijven/werkgevers met foto's en video's van onze studenten en medewerkers. Dat doen wij alleen met de toestemming van de studenten die herkenbaar in beeld komen.
Lees meer over gebruik beeldmateriaal >>